snow

Sunday 17 April 2011

we strive for,EXCELLENCE!

Ya Allah, Engkaulah yang Maha Tahu, Kau bimbinglah hatihati kami ini agar sentiasa menerima dengan hati yang lapang pada setiap perkara yang Engkau tentukan buat diri kami..

cerita dye begini.. td on dway pi melaka... ak berdua ngan baba dlm kete.. so ak flash back sume yg berlaku kat ak... n then baba bg nasihat free.. xperlu byr2..(untung la) ... segala nsihatnye... ak pikir kan blek.. ade byk kebaikannye.. so terbuka la aty ak menerima hidayahnye...so skunk ni ape yg berligar kat pale ak ni.....


the ever ringing oath, chimed melodiously in the hall.
the ever ringing oath, now a part of us.
we took the oath. and we'll continue to do so,
whether we like or not.


from today's accounts of what had happened, a lot of things -lessons,perhaps- that i managed to get eventhough from short and brief, yet hectic, i would say, moments of observation. there were the happy faces, the joys, tears, unbelievabalities, nervous-stricken faces, "sakit peruts", "selamba-faced", syukurs, and redhas..


i, am a person who believes a miracle could happen when u least expect it.
i, am someone who believes that Allah is always fair and just.
i, am also, among many, who believes that everything happens for a reason.


and if we couldnt see the reason, we simply dont have to.
why?
the simplest answer i can give you..


"Allah always has His unique way of showing His love. He never fails us. it's only a matter of when. and all we have to do, is pray, pray, and pray."


just believe.


sadness? sorrow?


yes yes. i understand how it feels to not have what we had always hoped for. but, do know that Allah gives us what we need, not what we want. He knows what's best for us. so that's why everything is fated.


Allah merancang, kita juga merancang.Namun sebaik-baik perancangan adalah perancangan Allah SWT.
- Surah Al-Imran : 54


Allah, the best planner of all. He sees the seen and unseen, the past,present, and the future, the hardship of a test and beauty of the infinite hikmahs behind it. believe in His plans.


ingat, perancangan manusia itu usaha. perancangan Allah itu takdir.


sungguh, Dia tahu di mana perlunya jiwa-jiwa itu di jalan Islam. lalu, akan Dia tunjukkan jalan itu dan permudahkan segalanya, biiznih. ya, mungkin sukar difahami rencana-Nya yang penuh hikmah dan kebijaksanaan tapi yakinlah, Allah jua sebaikbaik Pelindung dan Penolong.


Cukuplah Allah sebagai penolong kami, dan Allah adalah sebaikbaik tempat bersandar.
- Surah Al-Imran : 173
buat para sahabat,
bersyukurlah atas segala nikmat dan ketentuan. Dia Pemberi Rezeki yang Maha Adil. dan sebaikbaik hamba-Nya sebagai penerima rezeki dari laman cinta dan kasih-Nya adalah mereka yang redha dan bersyukur walau apa pun yang dikurniakan. itulah puncak Tawakal.


jadikan kejayaan sebagai motivasi untuk mengorak langkah yang lebih jauh demi cita dan cinta kepada-Nya. whoever you'll be, whatever you'll do, wherever you'll go- never forget Him, the One who always takes care of you and bless you.


jadikan kegagalan mencapai impian yang sebelum ini sebagai keyakinan bahawa Allah sengaja lambat mengkabulkan doadoa hamba-Nya kerana Dia ingin menguji agar hati itu terus bertaut dan berhambat dalam pengharapan yang satu kepada-Nya.


kerana Dia kasih kepadamu.. and what more could you ask from that?


kegembiraan dan kesedihan yang dirasai sekarang tidak kekal. yang penting, sejauh mana usaha kita nanti dan sekuat mana azam kita selepas ini.


ingat,
langkah kita baru bermula.
dunia baru bakal kita tempuhi.
kita mungkin bersendirian di atas jalan juang itu,
tapi sahabat sentiasa di sisi,
dan Dia sentiasa di hati.


tunggu apa lagi.
kuatkan azam,
teruskan perjuangan itu!


jangan dipadam malap api juang itu,
jangan dilepas geram kegagalan itu,
jangan berjauhan dari rahmat-Nya,
jangan sesekali, kau berputus asa.
Allah bersama kita.
senyumlah di atas setiap nikmat atau ujian kerna itu tanda sayangnya Dia kepada kita.
smile, and the whole world smiles with you. :)


p/s: buat sahabatsahabat yang sentiasa mendoakan,dan selalu memberi nasihat n teguran terimakasih. moga Allah tempatkan kita semua di dalam nikmat-Nya.

No comments:

Post a Comment